Praktijkinformatie

Welkom bij FysioExperts, wij zijn blij je te mogen verwelkomen. Hieronder leggen wij je uit hoe zaken binnen onze praktijk geregeld zijn.

Balie.jpg

Vergoeding

Fysiotherapie en Oefentherapie worden in de meeste gevallen vergoed uit de aanvullende verzekering. Wij hebben een contract afgesloten met alle zorgverzekeraars. Wij adviseren je om in de polis na te gaan hoeveel behandelingen je per kalenderjaar vergoed krijgt. Dit verschilt per pakket. In enkele gevallen wordt fysio- en oefentherapie vergoed vanuit de basisverzekering zoals bij artrose, claudicatio, urine incontinentie en oncologische zorg, of wanneer een aandoening voorkomt op de chronische lijst voor fysio- of oefentherapie. Hiervoor is echter wel een verwijzing noodzakelijk.

Indien je geen aanvullende verzekering hebt, betaal je de kosten zelf. Maandelijks krijg je van ons de factuur per post.

Voor haptotherapie krijg je van ons altijd een factuur. Een deel van de kosten hiervoor wordt mogelijk door je zorgverzekering gedekt, we vragen je deze factuur zelf te declareren bij je zorgverzekering.

De tarieven en algemene betalingsvoorwaarden kan je vinden op onze website.

Wanneer je vragen hebt over een factuur of gedeclareerde behandeling dan kun je contact opnemen met de afdeling debiteurenbeheer van Eerstelijnszorg Zoetermeer op het telefoonnummer: 079-320 86 76 of mailen naar debiteurenbeheer@eerstelijnszorgzoetermeer.nl. Zij zijn van maandag t/m vrijdag te bereiken tussen 8.30 en 16.30u.

MijnZorgApp

Als afspraakherinnering maken wij gebruik van de MijnZorgApp. Dit is een app die je kunt downloaden op de smartphone waarin je de volgende afspraak kunt zien. De app stuurt je twee dagen van tevoren een afspraakherinnering. Indien je geen gebruik maakt van de app zal, indien het e-mailadres bij ons bekend is, een e-mail gestuurd worden met de afspraakherinnering.

Verhindering

Ben je verhinderd voor een afspraak? Dan vragen wij je minimaal 24 uur van tevoren de afspraak te annuleren op het nummer 079-343 52 40 of te mailen naar info@fysioexperts.nl. Je kunt ook buiten kantooruren en in het weekend de voicemail inspreken. Voor behandelingen die binnen 24 uur voorafgaand aan de afspraak worden geannuleerd geldt de no-show regeling. Er wordt een bedrag van €35,- persoonlijk bij je in rekening gebracht.

Kwaliteit

Wij zijn continu op zoek naar de beste zorg voor iedere patiënt. FysioExperts hecht veel waarde aan kwaliteit en is gecertificeerd volgens de HKZ norm1 voor Fysiotherapie. Patiëntendossiers worden hierbij getoetst. De therapeut zal, indien van toepassing, toestemming vragen voor inzage in je dossier t.b.v. een audit.

Privacy en hygiëne

Al onze medewerkers hebben een geheimhoudingsplicht. Wij voldoen aan de normen van de AVG2. Op onze website vind je ons privacyreglement.  
Wij vinden hygiëne belangrijk. Wil je een grote handdoek meenemen? Als je gaat trainen in de oefenzaal vragen wij je sportschoenen mee te nemen of schoenen met schone zolen.

Landelijke Database Fysiotherapie

Onze praktijk geeft patiëntinformatie door aan de landelijke database fysiotherapie (LDF). Deze gegevens zijn geanonimiseerd. Deze database is in het leven geroepen om de fysiotherapeutische zorg te monitoren. Alle gegevens worden beveiligd verstuurd. Wil je weten welke data verzonden worden? Je kunt deze informatie vinden op deze website: https://www.landelijkedatabasefysiotherapie.nl/informatie-voor-patienten/ Jouw therapeut zal vragen of je gegevens gedeeld mogen worden.

Klanttevredenheidsonderzoek

Wij voeren een doorlopend patiënttevredenheidsonderzoek uit. De therapeut vraagt je toestemming om deze vragenlijst naar te verzenden. Het onderzoek wordt geanonimiseerd uitgevoerd door de firma Qualiview. Deze gegevens worden landelijk vergeleken en geeft ons inzicht in onze hulpverlening. Hierdoor kunnen we de kwaliteit van onze zorg blijven verbeteren.

Afsluiting behandeling

Tijdens de laatste behandeling wordt een eindevaluatie gedaan. Het behaalde resultaat wordt besproken. Er wordt een verslag met behandelgegevens verstuurd naar de huisarts of specialist.

1 Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector
2 Algemene Verordening Gegevensbescherming

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mij aanmelden voor een behandeling?
+ -

Aanmelden gaat telefonisch, per mail, via het contactformulier op de website of per e-mail: info@fysioexperts.nl

Is een verwijzing van een (huis)arts verplicht?
+ -

Nee, een verwijzing is niet verplicht. Je kunt zonder verwijzing bij ons terecht, dit wordt ‘directe toegankelijkheid’ genoemd. De therapeut begint de intake met een screening; om te bepalen of je klachten zonder tussenkomst van een (huis)arts beoordeeld en behandeld kunnen worden. Soms is het nodig dat je alsnog naar de huisarts gaat voor een verwijzing of een vervolgonderzoek, de fysiotherapeut zal je dan naar je huisarts verwijzen.

Heeft FysioExperts een wachtlijst?
+ -

In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat er een korte wachtlijst is. Wij doen er uiteraard alles aan om dit te beperken. Is er sprake van een wachttijd? Dan word je door de assistente op de hoogte gebracht van de te volgen procedure.

Wat moet ik doen als ik verhinderd ben?
+ -

Indien je verhinderd bent dien je minimaal 24 uur van tevoren af te melden. Als je verzuimt af te melden, worden er kosten van 35 euro in rekening gebracht. Je kunt telefonisch afmelden (spreek eventueel een voicemail in) of per e-mail naar: info@fysioexperts.nl. Telefonisch afmelden heeft de voorkeur, zodat we indien nodig direct een nieuwe afspraak kunnen maken.

Ik heb een voorkeur voor een therapeut, kan ik dit aangeven?
+ -

Ja, dit kun je aangeven. Vermeld dit bij de aanmelding, zodat je bij de juiste therapeut geplaatst kunt worden. Mocht echter de therapeut van voorkeur afwezig zijn of de klacht waar je voor behandeld wilt worden niet binnen zijn of haar expertise liggen, dan plannen we in overleg de afspraak bij een andere therapeut in.

Wat moet ik meenemen naar de eerste afspraak?
+ -

Neem het onderstaande mee naar de eerste behandeling: identificatiebewijs en een handdoek. Kom je via de (huis)arts of specialist? Overhandig de verwijzing dan aan de therapeut.

Geeft FysioExperts behandelingen aan huis?
+ -

Ja, dat is mogelijk. Indien je slecht ter been bent behandelen wij aan huis. Er is, omwille van de zorgverzekeraar, wel een verwijzing van de huisarts of specialist nodig.

Hoe lang duurt een behandeling?
+ -

Een fysio- en oefentherapeutische behandeling duurt circa 25 minuten. Een haptotherapie behandeling duurt 45 minuten. De eerste afspraak is over het algemeen een dubbele zitting en bedraagt 50 minuten.

Kan ik buiten kantoortijden worden behandeld?
+ -

Ja, je kunt op elke locatie terecht voor een behandeling buiten kantoortijden. Zie de locatie pagina voor meer informatie.

Valpreventie 2.jpg

Afspraak maken of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Je kunt ons elke werkdag telefonisch bereiken van 08.00 tot 16.45 uur. Onze assistentes staan de hele week voor je klaar!

Maak direct een afspraak 079 343 52 40