Tarieven & vergoedingen

Als service kan onze assistente je, bij het maken van de eerste afspraak, informeren hoeveel behandelingen je zorgverzekeraar per kalenderjaar zal vergoeden. Echter heeft zij geen inzicht in de al gedeclareerde behandelingen in dat jaar. Bij twijfel kan je de polis van je verzekering raadplegen of contact opnemen met je zorgverzekeraar. Je blijft, te allen tijde, zelf verantwoordelijk voor de vergoeding vanuit jouw verzekering.

Valpreventie.jpg

FysioExperts heeft met alle zorgverzekeraars contracten afgesloten, m.u.v. RMA. Behandelingen bij FysioExperts worden daarom in de meeste gevallen rechtstreeks bij de zorgverzekeraar gedeclareerd. Als je niet of onvoldoende bent verzekerd ontvangt je een factuur. Je ontvangt ook een nota als het verzekerde aantal behandelingen wordt overschreden.

Onder het kopje 'downloads' aan de rechterzijde van de pagina vindt je ons tarievenoverzicht en de betalingsvoorwaarden. Meer informatie over de vergoeding van fysio- en oefentherapeutische behandelingen vindt je op de website zorgvergoeding.com.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mij aanmelden voor een behandeling?
+ -

Aanmelden gaat telefonisch, per mail, via het contactformulier op de website of per e-mail: info@fysioexperts.nl

Is een verwijzing van een (huis)arts verplicht?
+ -

Nee, een verwijzing is niet verplicht. Je kunt zonder verwijzing bij ons terecht, dit wordt ‘directe toegankelijkheid’ genoemd. De therapeut begint de intake met een screening; om te bepalen of je klachten zonder tussenkomst van een (huis)arts beoordeeld en behandeld kunnen worden. Soms is het nodig dat je alsnog naar de huisarts gaat voor een verwijzing of een vervolgonderzoek, de fysiotherapeut zal je dan naar je huisarts verwijzen.

Heeft FysioExperts een wachtlijst?
+ -

In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat er een korte wachtlijst is. Wij doen er uiteraard alles aan om dit te beperken. Is er sprake van een wachttijd? Dan word je door de assistente op de hoogte gebracht van de te volgen procedure.

Wat moet ik doen als ik verhinderd ben?
+ -

Indien je verhinderd bent dien je minimaal 24 uur van tevoren af te melden. Als je verzuimt af te melden, worden er kosten van 35 euro in rekening gebracht. Je kunt telefonisch afmelden (spreek eventueel een voicemail in) of per e-mail naar: info@fysioexperts.nl. Telefonisch afmelden heeft de voorkeur, zodat we indien nodig direct een nieuwe afspraak kunnen maken.

Ik heb een voorkeur voor een therapeut, kan ik dit aangeven?
+ -

Ja, dit kun je aangeven. Vermeld dit bij de aanmelding, zodat je bij de juiste therapeut geplaatst kunt worden. Mocht echter de therapeut van voorkeur afwezig zijn of de klacht waar je voor behandeld wilt worden niet binnen zijn of haar expertise liggen, dan plannen we in overleg de afspraak bij een andere therapeut in.

Wat moet ik meenemen naar de eerste afspraak?
+ -

Neem het onderstaande mee naar de eerste behandeling: identificatiebewijs en een handdoek. Kom je via de (huis)arts of specialist? Overhandig de verwijzing dan aan de therapeut.

Geeft FysioExperts behandelingen aan huis?
+ -

Ja, dat is mogelijk. Indien je slecht ter been bent behandelen wij aan huis. Er is, omwille van de zorgverzekeraar, wel een verwijzing van de huisarts of specialist nodig.

Hoe lang duurt een behandeling?
+ -

Een fysio- en oefentherapeutische behandeling duurt circa 25 minuten. Een haptotherapie behandeling duurt 45 minuten. De eerste afspraak is over het algemeen een dubbele zitting en bedraagt 50 minuten.

Kan ik buiten kantoortijden worden behandeld?
+ -

Ja, je kunt op elke locatie terecht voor een behandeling buiten kantoortijden. Zie de locatie pagina voor meer informatie.

Valpreventie 2.jpg

Afspraak maken of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Je kunt ons elke werkdag telefonisch bereiken van 08.00 tot 16.45 uur. Onze assistentes staan de hele week voor je klaar!

Maak direct een afspraak 079 343 52 40