Enkelklachten

Iedereen heeft in zijn of haar leven wel eens te maken gehad met enkelklachten bijvoorbeeld door een val, omdat u bent gestruikeld of omdat u bijvoorbeeld verkeerd op uw voet terecht komt. Dit kan natuurlijk erg vervelend zijn! De fysiotherapeuten van FysioExperts in Zoetermeer staan voor u klaar om u weer terug op de been te helpen!

Oorzaken enkelklachten

Er zijn verschillende oorzaken voor enkelklachten mogelijk. Hierbij wordt vaak onderscheid gemaakt tussen acute & chronische klachten. Acute klachten zijn klachten waarbij u binnen zes tot acht weken van de pijn af bent. Binnen 12 weken kunnen de meeste mensen weer sporten. Lopen is meestal tussen één en twee weken weer mogelijk. Wanneer klachten langer dan die zes weken aanhouden, dan wordt er gesproken van chronische klachten.

Aandoeningen die pijn in uw enkel kunnen veroorzaken zijn:

• Slijmbeursontsteking van de hiel
  • Ontsteking in de enkel
  • Verzwikking van de enkel
  • Functionele instabiliteit

Wat kunnen wij voor u betekenen bij beenklachten?

Allereerst wordt de oorzaak van uw enkelklachten achterhaald. De oorzaak van uw enkelklachten bepaalt mede welke behandeling wordt toegepast. Hierna stellen wij samen met u een persoonlijk behandelplan op. Aan de hand van dit behandelplan gaan wij samen aan de slag om u van uw klachten af te helpen. Dit kan zijn door middel van:

• Oefeningen
  • Adviezen en voorlichting
  • Massage
  • Mobilisaties en manipulaties

Heeft u na het lezen van bovenstaande informatie nog vragen, herkent u zichzelf of wilt u direct een afspraak maken? Wij zijn maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.00 - 16.45 uur op 079 343 52 40. Ook kunt u mailen naar info@fysioexperts.nl of het contactformulier op onze website invullen. FysioExperts staat voor u klaar!

• Sportfysiotherapie

Deze therapeuten bij FysioExperts kunnen u helpen bij uw klacht:

• Danielle van Asten
  • Shama Gies Broesterhuizen