Artrose: blijf in beweging!

Artrose is een veel voorkomende aandoening en wordt in de volksmond ook wel 'slijtage' genoemd. In een gewricht is kraakbeen aanwezig, een dunne laag over het bot heen. Dit kraakbeen neemt, bij artrose, langzaam in dikte af. Het gewricht kan hierdoor gaan vervormen, mogelijk minder soepel bewegen en er kunnen stukjes kraakbeen door het gewricht gaan 'zwemmen'. Deze veranderingen kunnen zorgen voor pijn en beperkingen.

Symptomen van artrose zijn:

• Pijnklachten van de gewrichten met name in de ochtend
  • Knisperend geluid bij bewegen
  • Stijfheid bij opstaan
  • Verminderde beweeglijkheid
  • Verminderde spierkracht

De behandeling zal zich richten op uw hulpvraag en de beperkingen die naar voren komen in het onderzoek. Belangrijk om te weten:

• Artrose is een aandoening welke onomkeerbaar is, de artrose zal niet weggaan. Er is dus een kans dat uw klachten niet volledig verdwijnen. Het doel van de fysiotherapie is het verminderen van de klachten en het verminderen van de beperkingen in activiteiten als gevolg van de klachten. Wij adviseren u daarom tijdens de behandeling hoe u bijvoorbeeld het beste kunt opstaan, welke leefregels er zijn en wat u verder kunt verwachten van het beloop van de aandoening Dit alles met het streven om u zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen in de toekomst!
  • De therapeut neemt oefeningen met u door zodat u thuis aan de slag kunt gaan. De oefeningen hebben als doel de spierkracht-, stabiliteit -en beweeglijkheid van het gewricht toe te laten nemen.

Vergoeding vanuit de basisverzekering!

Per 1 januari 2018 worden maximaal 12 behandelingen vergoed uit de basis verzekering voor fysiotherapie en oefentherapie. Uw eigen risico wordt hiervoor aangesproken.

Deze 12 behandelingen worden alleen vergoed mits noodzakelijk en worden in één jaar tijd gegeven.

Wij bieden Artrose op de volgende locaties